Traumele psihice la copii, Bucuresti, 21-22 februarie 2025
Lectori
-
Monica Lespezanu
consilier psihologic specialist/ psihoterapeut specialist
- Start21 februarie 2025, 09:30 AM
- End22 februarie 2025, 06:00 PM
- Sediul ISTT, strada Giacomo Puccini nr. 8A, etaj 1, Bucuresti
- 0730 285 582 - de LUNI până VINERI, între 08:00 si 15:30
- workshop@istt.ro
*Atentie! Inscrierea se face numai online. Va rugam sa apasati butonul „Participa la eveniment” si sa completati formularul.
Program de formare continua creditat COPSI cu 16 credite profesionale – Traumele psihice la copii
Programul de formare este organizat de ISTT si va fi sustinut in format fizic (in sala) de formator Lespezanu Elena Monica.
Monica Lespezanu – psiholog clinician, psihoterapeut si consilier specialist autonom, psiholog educațional cu formari in Psihoterapia Integrativa a Traumei, Terapii Scurte Colaborative orientate pe Resurse si Solutii in cadrul ARTS & CORS, Terapia sistemica copil, cuplu, familie si EMDR, cat si numeroase cursuri si formari in domeniul consilierii si interventiei – copil, adolescent si cuplu/familie.
Scopul programului de formare:
Principalul scop al acestui program este de a forma consilieri, psihoterapeuti si psihologi clinicieni in aria traumelor psihice la copii, modul in care ele apar, se manifesta si se diferentiaza de cele ale adultilor. De asemenea, se are in vedere asimilarea principiilor generale de asistare si interventie la nivelul familiei si copilului pentru stimularea vindecarii acestora.
Obiective:
- Cunostinte:
- Sa cunoasca notiunile de trauma, stres, situatie traumatica, eveniment traumatic;
- Sa cunoasca tipurile de evenimente si situatii traumatizante pentru copil si familie, tipurile de trauma, fazele procesului traumatic si reactiile traumatice la copii;
- Sa cunoasca caracteristicile si specificitatea experientei traumatice in cazul unui copil si al familiei;
- Sa cunoasca principiile generale de interventie in asistarea si psihoterapia copilului si familiei acestuia.
- Abilitati
- Sa diferentieze intre stres si trauma, context traumatic, eveniment traumatic si experienta interna;
- Sa identifice tipul de trauma, faza procesului traumatic, reactiile la traumatizare, domeniile de dezvoltare afectate, factorii de protectie, risc si vulnerabilitate ai copiilor si familiilor acestora;
- Sa exerseze abilitatile de relationare cu copiii traumatizati si familiile acestora;
- Sa identifice modalitati generale de interventie in asistarea si psihoterapia traumei la copil si familie;
- Sa identifice factori facilitatori si perturbatori ai procesului terapeutic cu familii si copii.
Programa de formare (continutul cursului):
Clarificari conceptuale
Eveniment traumatic
- Mezotraume/ microtraume
- Monotraumatizare/ politraumatizare
- Eveniment traumatic de tip I/ eveniment traumatic de tip II
- Trauma cumulativa
Tipuri de evenimente traumatice pentru copil si familie
Situatia traumatica
Definitia traumei psihice
Diferentiere stres – trauma
Tipuri de trauma
Diferentieri intre procesele traumatice ale copiilor si adultilor specificitate si caracteristici
Reactii la traumatizare – Manifestari specifice copilariei mici, mijlocii si mari
Fazele procesului traumatic – Fisher si Riedser
Splitarea psihica in traumatizare – Teoria lui F. Ruppert
Principii ale asistarii si interventiei psihologice a copiilor traumatizati si a familiilor acestora
-
- Etapele procesului terapeutic
- Evaluarea efectelor evenimentelor traumatice si splitarii psihice – accesul obiectiv si accesul subiectiv la trauma
- Factori protectivi, de risc si vulnerabilizare ai copiilor si familiilor
- Principii de asistare si interventie pentru copil
- Principii de asistare si interventie pentru familie
- Principii de asistare si interventie pentru mediul social
- Factori facilitatori si perturbatori in asistare si interventie
Programul cursului:
- Vineri, 21 februarie 2025: 09:30 –18:00 (cu pauza de masa si cafea)
- Sambata, 22 februarie 2025: 09:30 –18:00 (cu pauza de masa si cafea)
Cursul contine 8 ore de formare teoretica si 8 ore de abilitare practica.
Modalitatea de evaluare a rezultatelor invatarii:
Evaluarea cursantilor se va realiza prin aplicatii practice efectuate pe parcursul derularii cursului, in care se integreaza cunostintele teoretice acumulate.
Procedura de admitere: Programul se adreseaza specialistilor sau persoanelor care lucreaza cu adolescenti, copii, sau celor care au in grija copii: psihologi, pedagogi, consilieri, profesori, medici, asistenti sociali, asistenti maternali, parinti.
Pentru psihologii ce detin minim un atestat de practicant in supervizare in domeniul psihoterapiei si psihologiei educationale se acorda 16 credite de catre Colegiul Psihologilor din Romania.
Finalizarea studiilor: cursul se considera finalizat cu conditia parcurgerii numarului total de ore prevazut in program.
Locul de desfasurare: Asociatia Institutul pentru Studiul si Tratamentul Traumei – Strada Giacomo Puccini, nr. 8A, etaj 1, sector 2, Bucuresti
Politica de rambursare: pretul biletului nu este rambursabil. ISTT poate lua in considerare cazurile exceptionale sau urgente, printr-o analiza care va tine cont de caracteristicile fiecarui caz in parte.
Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne scrieti la urmatoarea adresa de e-mail: workshop@istt.ro sau sa sunati la: 0730 285 582 – de LUNI pana VINERI, intre 08:00 si 15:30.
Fii bine cu tine!
Echipa Institutului pentru Studiul si Tratamentul Traumei